Sabtu, 5 September 2009

Universiti Virtual Di Second Life




Ha..




Ramai ingat asal virtual comunity aja...semua berkaitan dengan chat dan main-main.Jangan tak tahu dalam SL ada universiti virtual.Tak payah ke luar negara.




Ada Saint Louis Universiti,ada oxford dan ada universiti priceton.Memang universiti-universiti tersebut mengupah pekerjanya sendiri untuk uruskan sim universiti mereka.Dan yang bestnya professor-professor yang bertauliah akan rajin masuk online dan bagi real lecture.




Tapi kena bayar la.Mahal jugak




Pun begitu kalau nak belajar pasal scripting ke..cara nak buat baju virtual ke..cara nak buat rumah virtual ...ada tempat free.Tetapi terhad kepada pelajaran untuk SL sahaja.Salah satu kelas yang saya suka sangat ikuti ialah NCI.Link dia di sini http://slurl.com/secondlife/Fishermans%20Cove/28/153/326.




Cuba tengok gambar saya dalam kelas tu.Punya la skema cara duduknya.Tapi tak boleh control cara duduk tu.Kalau kerusi tu ada script pose ball duduk macam tu..maka akan duduk macam tu la avi kita.Duduk macam bersanding .Ahaks.,Sebelah tu mamat dari mana ntah tapi hensem la avi dia.Rasanya kelas dalam gambar tu pasal asas-asas untuk buat baju di SL.
Okay jumpa lagi
Kalau nak tahu pasal SL silala dload.
Chaos
Nova2009 Avril




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tolonglah bagi comment membina